Druckansicht der Internetadresse:

Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften

Didaktik der Biologie und Chemie – Prof. Dr. Jürgen Paul

Seite drucken

Publikationen Tessa-Marie Baierl

Jahrgang    2023   2022   2021    alle Jahre

2023

Beranovsky, Fabian Eugen; Conradty, Catherine; Noack, Max-Emanuel; Warnecke, Robert Leonard; Baierl, Tessa-Marie; Schneiderhan-Opel, Jennifer
Abschlussbericht zu den Erhebungen der projektinternen Evaluation des Projekts „Fachliche und k ...
Bayreuth, 2023. - 172 S.
doi:10.15495/EPub_UBT_00007151 ...

Baierl, Tessa-Marie; Bogner, Franz X.
How Should We Teach Nature Protection? Self-Determination and Environmental Attitudes
In: Education Sciences Bd. 13 (2023) Heft 4
doi:10.3390/educsci13040353 ...

2022

Baierl, Tessa-Marie
Schärfung von Umwelteinstellung : Das Potenzial außerschulischer Lernorte
Bayreuth, 2022. - A, 115, LXXIV S.
doi:10.15495/EPub_UBT_00006404 ...
(Dissertation, 2022, )

Baierl, Tessa-Marie; Johnson, Bruce; Bogner, Franz X.
Informal Earth Education : Significant Shifts for Environmental Attitude and Knowledge
In: Frontiers in Psychology Bd. 13 (2022)
doi:10.15495/EPub_UBT_00006905 ...

Baierl, Tessa-Marie; Kaiser, Florian G.; Bogner, Franz X.
The supportive role of environmental attitude for learning about environmental issues
In: Journal of Environmental Psychology Bd. 81 (2022)
doi:10.1016/j.jenvp.2022.101799 ...

2021

Baierl, Tessa-Marie; Johnson, Bruce; Bogner, Franz X.
Assessing Environmental Attitudes and Cognitive Achievement within 9 Years of Informal Earth Ed ...
In: Sustainability Bd. 13 (2021) Heft 7
doi:10.15495/EPub_UBT_00006476 ...

Baierl, Tessa-Marie; Bonine, Kevin; Johnson, Bruce; Bogner, Franz X.
Biosphere 2 as an informal learning platform to assess motivation, fascination, and cognitive a ...
In: Studies in Educational Evaluation Bd. 70 (2021)
doi:10.1016/j.stueduc.2021.101061 ...

Baierl, Tessa-Marie; Bogner, Franz X.
Plastic Pollution : Learning Activities from Production to Disposal – From Where Do Plastics Co ...
In: The American Biology Teacher Bd. 83 (2021) Heft 5. - S. 320-324
doi:10.1525/abt.2021.83.5.320 ...

Verantwortlich für die Redaktion: Tessa-Marie Baierl

UBT-A