Druckansicht der Internetadresse:

Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften

Didaktik der Biologie und Chemie – Prof. Dr. Jürgen Paul

Seite drucken

Publikationen Franz Bogner

Jahrgang    2023   2022   2021   2020   2019    alle Jahre

2019

Schneiderhan-Opel, Jennifer; Bogner, Franz X.
Between Environmental Utilization and Protection : Adolescent Conceptions of Biodiversity
In: Sustainability Bd. 11 (2019) Heft 17
doi:10.3390/su11174517 ...

Mierdel, Julia; Bogner, Franz X.
Comparing the Use of Two Different Model Approaches on Students' Understanding of DNA Models
In: Education Sciences Bd. 9 (2019) Heft 2
doi:10.3390/educsci9020115 ...

Torkar, Gregor; Bogner, Franz X.
Environmental Values and Environmental Concern
In: Environmental Education Research Bd. 25 (2019) Heft 10. - S. 1570-1581
doi:10.1080/13504622.2019.1649367 ...

Conradty, Catherine; Bogner, Franz X.
From STEM to STEAM : Cracking the Code? How creativity & motivation interacts with inquiry-base ...
In: Creativity Research Journal Bd. 31 (2019) Heft 3. - S. 284-295
doi:10.1080/10400419.2019.1641678 ...

Schmid, Sarah; Bogner, Franz X.
Hearing : an Inquiry Based Learning Module Linking Biology and Physics
In: The American Biology Teacher Bd. 81 (2019) Heft 7. - S. 485-489

Maurer, Michaela; Bogner, Franz X.
How freshmen perceive Environmental Education (EE) and Education for Sustainable Development (E ...
In: PLoS One Bd. 14 (2019) Heft 1
doi:10.1371/journal.pone.0208910 ...

Mierdel, Julia; Bogner, Franz X.
Is creativity, hands-on modeling and cognitive learning gender-dependent?
In: Thinking Skills and Creativity Bd. 31 (2019) . - S. 91-102
doi:10.1016/j.tsc.2018.11.001 ...

Scharfenberg, Franz-Josef; Bogner, Franz X.
Lehr-Lern-Labore – eine Bereicherung für die Lehramtsausbildung? : Einblicke in die fachdidakti ...
Schülerlabor-Atlas 2019 : Schülerlabore im deutschsprachigen Raum
Stuttgart : Klett MINT, 2019. - S. 50-55

Scharfenberg, Franz-Josef; Kaufmann, Katrin; Möller, Andrea; Bogner, Franz X.
Lehramtsstudierende als Beobachter im Lehr-Lern-Labor : Vergleich eines Ein- und eines Vier-Rol ...
Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen
Wien , 2019. - S. 91
https://www.vbio.de/fileadmin/user_upload/fachgese ...

Manoli, Constantinos; Johnson, Bruce; Buxner, Sanlyn; Bogner, Franz X.
Measuring Environmental Perceptions Grounded on Different Theoretical Models : The 2-Major Envi ...
In: Sustainability Bd. 11 (2019) Heft 5
doi:10.3390/su11051286 ...

Marth, Michaela; Bogner, Franz X.
Monitoring a gender gap in interest and social aspects of technology in different age groups
In: International Journal of Technology and Design Education Bd. 29 (2019) Heft 2. - S. 217-229
doi:10.1007/s10798-018-9447-2 ...

Scharfenberg, Franz-Josef; Bogner, Franz X.
A role-play-based tutor training in pre-service teacher education for developing procedural pe ...
In: Journal of Science Teacher Education Bd. 30 (2019) Heft 5. - S. 461-482
doi:10.1080/1046560X.2019.1583034 ...

Scharfenberg, Franz-Josef; Möller, Andrea; Kaufmann, Katrin; Bogner, Franz X.
Schülerlabore und Lehr-Lern-Labore
Biologiedidaktische Forschung: Erträge für die Praxis
Berlin : Springer, 2019. - S. 229-249
doi:10.1007/978-3-662-58443-9_13 ...

Bogner, Franz X.; Kaiser, Florian G.; Heyne, Thomas; Randler, Christoph
Die Wirkung von Biologieunterricht auf verantwortungsbewusstes Verhalten zu umweltgerechter Nac ...
Biologiedidaktische Forschung: Erträge für die Praxis
Berlin : Springer, 2019. - S. 209-226
doi:10.1007/978-3-662-58443-9_12 ...

Verantwortlich für die Redaktion: Prof. Dr. Franz Bogner

UBT-A